Monday, May 21, 2012

P.S. I love you

Jag ska dra ut en and om ca. 2 timmar och är inte speciellt peppad... Jag har däremot ont i tanden efter en mycket omfattande kraterborrning i tanden. Först var det bara ett hål. Efter en röntgen insåg tandläkaren att det var ett mycket djupt hål som kanske borde rotfyllas. Efter en massa borrande kom tandläkaren underfund med att min tand var jävligt besvärlig och nog behövde tas bort.
  Jag klarar av smärta. Jag menar, jag har ju haft gallsten! Men så fort det kommer till mina tänder så bryter jag ihop som en liten bäbis. Jag hatar att ha ont i tänderna och när det ilar i tänderna så känns det för mig som om de tänker falla av. Så nu är jag nervös inför både teoriprovet på fredag med uppkörning veckan därpå om det går vägen, och dessutom att min tand kommer att vickas upp med roten inom några timmar...
  Nåja, vad gör man? Kanske det är lika bra att tanden far, den har alltid varit besvärlig, liksom mina andra kindtänder, men den här speciellt har alltid varit besvärlig.

Jag hade ont redan igår och jag har haft värk förr, men då trodde jag och mamma att det bara var för att jag gnisslat tänder i sömnen. Men igårkväll blev det riktigt besvärligt. Jag kunde inte sova alls och var tvungen att ta två panadol för att kunna slappna av. Imorse vaknade jag vid 9- tiden av att det gjorde ännu mera ont och solen sken mig i ansiktet. Jag känner min kropp, tro det eller ej. Jag vet när något gör såpass ont att det är värt att söka hjälp. Så jag tog två panadol och en burana och sa till mamm att jag måste till tandläkaren.
  Vi gick privat så jag fick tid till 11:45. Så jag såg på "P.S. I love you" imorse då jag bara trodde det var en tandköttsinflamation. Det är en fin film, jag grät. =3 Jag älskade den bara mer ju längre jag såg på den.
 
Nu börjar lokalbedövningen avta, så jag ska gå och ta en stoooor burana och rulla runt på sängen tills det känns bättre... T_T

Önska mig lycka till... ;__;

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment