Saturday, May 12, 2012

Harry Potter drinking game

Woho! Jag har haft en rätt rolig kväll hemma istället för en inställd sushikväll. (TwT)

Jag såg första HP filmen och körde a drinking game med regler från både Internet och några om jag kom på på stället. På begäran (men nog mest för att jag planerat det själv) så ska jag skriva ner reglerna för första filmen här. ^^
 
En klunk då:

  • någon förlorar/vinner elevhemspoäng
  • Draco Malfoy hånler
  • ett husdjur nämns vid namn
  • McGonagall säger "Potter" eller "Mr. Potter" (man kan välja bort den ena eller det andra)
  • Hagrid säger "I shouldn't have told you that"
  • en målning talar
  • någon säger "Voldemort"
  • Harry nämner sina föräldrar
  • Harry gråter (vilket han ifs inte gör i första filmen, menmen... FYI)
  • Harry fångar Kvicken
  • Voldemort syns i bild
  • Ron och Hermione bråkar eller käbblar
  • Harry leker hjälte, eller helt enkelt inte beter sig som en vanlig 11-åring borde
  • Quirrel stammar
  • Harry behandlas dåligt av Dursley familjen
  • Hermione tillrättavisar eller i allmänhet rättar/kommenterar någon
  • Harry ser lycklig ut (inga småleenden, bara när han ser ut att skratta eller ser riktigt sabla glad ut)
  • Ron gör en tydlig negativ grimas av äckel/nervositet/rädsla/o.dyl.
Då Harry räddar dagen (eller helt enkelt är dagens hjälte, som när han vinner något eller triumferar och alla hyllar honom) så ska man halsa det man har kvar i sitt glas/sin flaska


Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment