Monday, March 19, 2012

Något av en livskonstens kung Midas - allt jag tar i blir till bajs! (Redigerat citat av Fred Forsell)

Bajs.
  Moget ord, men det är rätt träffande enligt mig. Vi kanske inte ska gå närmare in på ordets betydelse och på bajsets beskrivning, men om ni tänker er att en situation helt enkelt är bajs; så långt förstår ni antagligen att det inte är speciellt trevligt.
 
Jag har för många bollar i luften och jag har aldrig klarat av att jonglera, knappt med två. Dessutom påverkar andra yttre företeelser min koncentration, motivation och förmåga. Inte nog med alla krav jag har på mig själv så finns det även krav från andra håll. Sociala, praktiska, ekonomiska, kreativa, förväntningsfulla...
  Allting ter sig kaotiskt när jag hamnar i en situation där jag måste fokusera på en av alla bollar, men får de andra i huvudet samtidigt. Jag har rätt bra bollsinne ändå. Jag kan hålla på att kasta en studsboll mot en vägg i evigheter utan problem och kasta sjöbjugg, binnikemask och gonorré är jag också rätt bra på. (Fråga inte... "gris" var för kort helt enkelt!)
  Men jag kan inte jonglera helt enkelt. Men i den här situationen så kan jag inte lägga ifrån mig de andra bollarna utan måste ha dem i rörelse, för tappar jag en, tappar jag de andra och fokuserar jag för mycket på en av dem så faller de andra som sagt ner i huvudet på mig. -.-
  Suck... definition av verbal/språklig intelligens: bl.a. älskar ordlekar och liknelser.
  Samma sak som när jag tidigare idag funderade över diktanalys. Att analysera en dikt är verkligen som att lysa upp analen på en person. Intimt. Eller helt enkelt bara bajs.

Det snöade idag dessutom. Mina förhoppningar om en snabbt framskridande vår gick nog om intet där.

Men jag får helt enkelt ta en sak i taget för att klara av allting. Min körvana är helt åt skogen p.g.a. all stress. Jag kan ju för fan köra! Men det går inte just nu! T.o.m. de simplaste sakerna glider ut huvudet på mig och stressen tar sig uttryck i bristande observationer och felbedömningar. -.- Och jag ska mörkerköra på torsdag. Hurra, hurra, bajs.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment