Tuesday, July 19, 2011

Biljettförsäljarn's logg, vecka 29, dag 2. "Och livets vatten sköljer i ljumma sommarregn..."

"Och livets vatten sköljer i ljumma sommarregn..."

Jo, jag tackar jag! Sköljer och sköljer och sköljer och sköljer och sköljer och sköljer bort mig i förbifarten! Det regnade hundar och katter igårkväll då sista färjan skulle gå. Föga förvånande var den en halvtimme försenad och eftersom folk visste om det efter år av erfarenhet så dök det upp bilar mellan klockan 21.30 och 22.45 och själv stod jag där i mitt regntält och försökte se det trevliga i det och visslade på "I'm Singing in the Rain" och sparkade i pölar emedan människor undrade när färjan skulle dyka upp.

Till absolut ingens förvåning så lyckades jag häva ner allt vatten som samlats på min regnrock över urringningen på mig själv i ett försök att se om maskinen levde och i slutet av dagen var jag blöt in på bara skinnet och hade ingen ork till något annat än att stupa i säng.

Nu har halva arbetsdagen gått ungefär, det jobbigaste är över, men ännu återstår 18:00 färjan och 20:30 färjan [som blir sen] innan jag kan dra något gammalt och illaluktande [mitt täcke] över mig och krypa till kojs i mitt äckligt kvava och varma sovrum.

Mamm kom förbi med medicin, ost och lite kakor <3 Och sedan kom momm också ner med lite choklad. Så jag har lite energiförpackningar iaf, dessutom blir man på bättre humör automatiskt då man får godis. ^^

En timme innan jag ska jobba igen.

Voivoivoi...

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment