Tuesday, July 05, 2011

Biljettförsäljarn's logg, vecka 27, dag 2. "Vafan sku' vi göra med fisken?!"

Hehe, Kapitalisten kom över en sväng igår och hängde runt ett slag. ^^ Till klockan ett ungefär. På natten, ja.
Han och jag drällde runt och pratade och kom på idén att "Fiska! Det vore kul!"

"Men vad för båt skulle vi kunna använda?" sa jag.

"Well, min morfars båt ligger här i hamnen och han bor inte alls långt härifrån. Dessutom har han metspö och en kompost som han gräver maskar ur."

Han var seriös, upptäckte jag nu.

"Är du seriös?!" sa jag och flinade lite, "Ska vi fara ut och fiska sådär helt utan förvarning?"

"Har du något bättre för dig? Vädret är ju bra" sa han, "Det duggar och det är sent, det nappar säkert!"

"Hm..."

Jag funderade lite.

"Men... då måste vi ju ro..." sa han och såg lite fundersam ut, "Men det har jag inget problem med i alla fall."

Jag skrattade bara.

"Då skulle du veta om det varit jag som tagit årorna! Men... Varför inte?"

Sedan tänkte jag på det lite mer.

"Men... du... vafan sku' vi göra med fisken?!"

"Du får rensa den!" sa han bara med den där tydliga undertonen att 'kvinnans plats är i köket'. Jag ignorerade det och sa bara: "Men jag har ju bara en sax..."

Kapitalisten såg fundersam ut ett ögonblick.

"Vet du vad! Glöm det!" sa han och viftade med armarna.

Men idén var god! Jag har inte fiskat på evigheter och att göra det med någon vän vore inte så dumt.

Så vi utvecklade idén senare framåt kvällen och kom sedan överens om att vi skulle kunna fara ut rent allmänt med ett litet gäng och chilla på någon holme.

Nu är det ännu någon timme innan jag ska ut och arbeta i det här äckelvädret igen...

Under tiden så ska jag försöka få ordning på min lista med årskortsinnehavare. ^^

Pax et Bonum
Erin <3   

No comments:

Post a Comment