Saturday, June 25, 2011

Biljettförsäljarn's logg, vecka 25, dag 6. Såspäron

Hej och godmorgon på er alla.

Jag slår vad om att de flesta tagit mer än vad jag gjorde igår och kanske t.o.m. gått och lagt sig senare, men ja, jag drack. x)

Imorse kom en kille från Skiftet flinandes förbi [han hade sett mig, Ajy och Favoritkusinen vaja omkring på kajen då de kom in inatt]. Han frågade bara "Krabbis?"

Nej, vad är det? En könssjukdom?

Nå, jag kom upp till klockan 08:30 och har nu väckt Tååfe. Vi intar lite kaffe och frukost.

Men gårkvällen ja.

Jag trodde de skulle komma lite tidigare så jag satt och tyckte väldigt synd om mig själv och trodde att varenda bil som körde förbi skulle vara dem.

När de äntligen dök upp så skenade jag ut.

"ÄNTLIGEN!!! JAG TRODDE JAG SKULLE DÖ HÄR UTE!! BUÄÄHÄHÄÄÄÄ!"

Sedan satte vi oss ner ute vid bordet och jag rökte, drack Kurkko, Sommersby och cider. Krigis spelade 'He's a Pirate' och lite Finntroll på dragspel och Tååfe och Favoritkusinen jonglerade.

Vi snackade bara en massa strunt ett bra tag. Krigis fick på sig Tååfes morotsmössa och min arbetskollegas arbetsjacka för att det var kallt. Såg aningen pittoreskt ut. x)

Sedan gick vi in och satte igång datorn och sökte på random saker, kollade upp scarifications och jarejarejare.

Jag åt en sen middag, sedab var det mest bara ut och in fram och tillbaka. Jag var inte ens berusad, bara lite smålullig. Jag och Ajy låg på bordet och tittade på en fiskmås uppochner som stod i toppen av en lyktstolpe och glodde ner på oss i säkert 15 minuter.

Sen efter ett tag gick vi på en promenad. Sträckan var kort, men vi gjorde en hel del. Vi körde piggyback ride, klättrade upp på en stenhög vid något stenbrott och jag lyckades komma upp, men fick en massa stenar på fötterna då jag skulle glida ner. Som tur var höll Tååfe armkrok med mig så jag överlevde. ^^

Sedan satt vi och snackade lite sex ett tag på en släpvagn. Jag och Tååfe dansade våra danser och sedan fick jag för mig att vi skulle smyga iväg och se när de kom underfund med att vi var borta. Så vi smög överdrivet tydligt iväg runt byggnaden medan vi sjöng på 'Midnatt råder'. Sedan gömde vi oss. Tååfe klättrade upp på takställningen och jag klämde ihop mig mellan två brädor.

De märkte oss inte.

Så Tååfe och Krigis signalerade genom att blåsa i händerna, sedan traskade vi efter och så småningom tillbaka.

Då tittade vi på lite random saker på YouTube, bl.a. Såspäron.

Jag vet inte varför jag tycker det är så hysteriskt roligt...

Jag måste fan ladda ner den och ha den som ringsignal! =D

Sedan var vi trötta och lade oss alla i sovrummet, fast Krigis ville läsa manga ifred och smet in till datorn igen emedan Favoritkusinen och Ajy låg på sängen och jag och Tååfe på golvet och fnissade åt idiotiska saker.

Som Såspäron.

Idag går det bara fem färjor med knappt en själ bokad, så jag kan ta det lite lugnt. ^^ Som de flesta andra som firade midsommar igår. Den första färjan har redan gått, så nu är det bara 12:00 till Snäckö och 12:00 till Kökar, sedan 16:15 till Kumlinge och sist 18:00 till Kökar.

Så nu ska jag checka bokningslistorna.

Tills nästa gång:

"Let me hear you say it!!"



GAHAHAHAHAHAAAAHAAHAHAHAHAHAHA!!!! x'''D

"SåspäronsåspäronsåspäronSÅSPÄRON!!!" RAAAAGE!

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment