Sunday, October 08, 2017

Sprämnande framtidsutsikter.

Det är snorkallt just nu och jag har knappt återhämtat mig från min förkylning. Det är ännu en hemtenta på G nu, eller ja, två stycken för att vara exakt. De ska vara inlämnade på torsdag båda två och jag orkar bara inte. Det känns som om min hjärna snubblar över sina egna tankar i sin desperation att komma fram till något slags  mål istället för att fokusera.

Men praktiken är så gott som spikad iaf! Barbarossa (som jag kallar professorn som är kursansvarig för praktikkursen) har godkänt att jag lär bli klar med själva uppdraget innan nyår och istället kan fokusera på att skriva klart rapporten under de sista veckorna. Nu är det bara att se till att få blanketten ifylld och inskickad, lägenheten uppsagd, tömd och städad och slutligen hitta någonstans i Mhamn att spendera nätterna från november till januari. Sedan är det examensdags!

Spännande och skrämmande. Sprämnande.

Jag har nästan skrivit klart första hemtentan, men den känns verkligen dassig. Den andra har jag tittat på och sedan drack jag mig full i fredags för att glömma bort hur stressad det gjorde mig. Nej, egentligen drack jag för att fira att två klasskamraters C-uppsats äntligen blev godkänd och att de kan gå ut på praktik. Vi hade det jättemysigt, men jag blev full nog att börja prata undanträngda känslor och rädslor, så jag slog mig själv för ansiktet det första jag gjorde dagen efter och svor att undvika vinfylla på ett tag.

Men nu borde jag återgå till skrivandet! Jag vill vara på gott humör när den lämnas in på torsdag eftersom min fina Balbs kommer på besök för att hjälpa mig flytta lite småsaker tillbaka till Åland.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment