Friday, October 30, 2015

Madame secretary of the FBI

Jag kommer ihåg när jag berättade för min lillebror att jag kanske kommer att bli en del av SFQ:s styrelse och han sa: "Det är väl basically HBTQ- människors FBI?" och jag kan inte annat än hålla med.

Mitt uppe i hemtentan så kommer SFQ:s färdigsammanställda förslag för verksamhetsstyrelse inför 2016 och jag står med, som jag nu iofs visste att jag skulle göra, men det känns ändå lite overkligt och läskigt. Jag har ingen egentlig kunskap om hur det är att vara förbundssekreterare, men jag läser lite om det och ju mer jag läser, desto intressantare blir det. Till stor del handlar det om att stämma av situationen inom förbundet, d.v.s. kommunicera med de olika avdelningarna inom SFQ. En annan del är att vara en verkställande resurs för resten av styrelsen och inte bara bolla idéer och lyssna utan också se till att något händer med besluten. Detta kommer att bli spännande och intressant och jag ser fram emot det!

...

Samtidigt är jag livrädd, omygod, vad händer?!


No comments:

Post a Comment