Friday, December 19, 2014

Att flyga på orosmoln

Det är mycket att tänka på nu när slutet på kursen närmar sig och med den jul, nyår, bäbis och andra saker. Jag har en hel del problem med min vårtermin. Det kan hända att jag inte kommer in på Sociologi B p.g.a. att allting inte är rättat och klart. Det är inte ens säkert att jag blir godkänd på allting. Men jag håller tummarna och försöker vara positiv, även om jag misslyckas rätt miserabelt och är ett enda stort orosmoln med alla jag försöker umgås med.
  Vi hade Luciakonsert i söndags och igår var det köravslutning och vi åt julbord hemma hos Marie (vår körledare). Det var supermysigt! Jag kände en fläkt av julstämning, nu är den dock översköljd av oro för studierna, men det var trevligt så länge det varade.



 Jag och Nene reser hem den 23:e och håller tummarna för att inget går fel, som att SJ välter p.g.a. 2 mm snö. Fast det ser knappast ut att bli någon snö ännu på ett tag. Kanske vi får dras med en lång och kall vår?
  Nyårsfirandet är också ambivalent. Å ena sidan ska LiLLan, mamm och Skrållan vara i Åbo för undersökningar och undrar om jag vill fira med dem på hotell, å andra sidan så har jag och Nene redan planerat att fira nyår i Örebro, krascha en av Beas kompisars nyårs-/inflyttningsparty och se på fyrverkerierna vid Örebro slott. Båda alternativen känns viktiga. Jag måste fundera lite på det.

Nu ska jag laga köttfärssås innan min köttfärs blir dålig.

Pax et Bonum
Erin <3


No comments:

Post a Comment