Friday, September 26, 2014

Off to The Planet

Så! Nu är första tentan för denna kurs höst över och fyfan vad det sög. Jag har inte känt mig såhär off my game på evigheter. Det beror antagligen på att jag inte skrivit essäfrågor för hand på snart ett år, men ändå! Det här är ju löjligt!
  Det blåser duktigt idag. En enorm pilgren hade blåst rakt över cykelvägen när jag var på väg hem och alla bara cyklade runt den. Jag var så arg redan att jag lade ner min totebag och slängde grenen åt pepparn. Kände mig stark och mäktig och gick hela vägen hem med Rob Zombie i öronen.
  När jag kom hem hade jag brev i postlådan dock. Mitt tvättkort hade kommit (det gamla hade slutat fungera) tillsammans med en räkning på 100 kronor för att de har värdelös teknologi som går sönder. Tack för den. Och så ett informationsbrev där de säger att de delar ut routrar till lägenheterna på Studievägen 18. Jag trodde att jag skulle börja bita på naglarna igen, så frustrerad blev jag. Jag har inte hört ett ord från dem angående deras "undersökningar" av varför min elräkning var så ologiskt hög heller... Go figure.
  Och eså ett mail där det står att jag inte får tillgodoräkna nästa delkurs om vetenskapsteori för att "den kunskap ni nu kommer att få är en annan form av kunskap, den är mer kopplad till metod och vetenskapsteori mer konkret".  Hur mycket mer konkret än 30 högskolepoäng kan det vara?! Jo, hela 6 HÖGSKOLEPOÄNG och 3 tunna böcker om vetenskapsteori! Yaerghsdklfsjlösjlfköjjdgölaskdf

Nu tänker jag dock trösta mig genom att gå och äta på The Planet med Diktatorn.

Erin out.
Beep boopbpoepbopop.

No comments:

Post a Comment