Thursday, November 29, 2012

Cupcaids

Hello!
  Det förbereds inför Lilla Jul-marknaden här på Södergårds Söta. Jag har spenderat hela veckan åt knäck, kola, ischoklad, daim och allt möjligt. Just nu så håller jag på med cupcakes. Vi ska ha 4 sorter i ca. 38 förpackningar för 6 euro/st. Det är chokladcupcakes med plain frosting, vaniljcupcakes med lite jordgubbssmakande frosting, citroncupcakes med plain frosting och pepparkakscupcakes med chokladfrosting. Det doftar helt fantastiskt här i köket där jag haft datorn hela veckan. ^^
  Jag har bara vaniljcupcakes kvar att göra imorgon, sedan kan jag och LiLLan spendera hela morgondagens eftermiddag åt att dekorera dem. Tro mig, de kommer bli AMAZING~
  Vi kommer dock ha cupcaids efteråt.
  (Cupcaids - Då man bakat och dekorerat alltför mycket cupcakes och dör av utmattning i ett moln av florsocker)
  Men nu ska jag fortsätta med mina pepparkaksmuffins (de är väl inte cupcakes innan de fått frosting?).

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment