Sunday, June 24, 2012

Biljettförsäljarn's logg, vecka 25, dag 7 - Om solen inte skiner

Så var det slut på andra veckan, eller ja, inte riktigt än, men snart. ^^ Ikväll ska jag hem och vara med vener på hatterad. =3 Fast jag måste städa undan lite här i baracken. Först och främst så luktar det hummersoppa överallt eftersom jag råkade snubbla när jag bar skålen till kontoret. =< Så nu luktar jag, köket och toaletten hummer... Lite äckligt faktiskt. Sedan måste jag pressa ner alla saker där de ska vara innan ikväll då jag blir hämtad. Agh, jag är så lat!
  Hela veckan har det varit så mycket jobb att jag nästan storknat, men nu så är det nästan oroväckande lugnt. Smith har inte synts till på någon dag, han är väl fullt upptagen med sina sysslor. Jag har gett honom instruktioner om att skydda den lilla fiskmåsungen i hamnen medan jag är borta. Sedan ska han se till att trutarna håller sig borta, de äggtjyvarna. Annars vet han vad han ska göra utan att jag behöver säga något.

Jag trivs verkligen med att jobba. ^^ Inte bara just här, men i allmänhet. Jag tycker om att ha uppgifter, ansvar och känna att jag gör något jag klarar av. Till hösten är jag dock lite oroad över hur det blir, det är svårt att hitta jobb, men på något sätt så ska jag nog lyckas. =)

Pax et Bonum
Erin <3
      

No comments:

Post a Comment