Friday, November 11, 2011

Too cool for school

Projektarbete... Går framåt, lite långsamt, men jag hinner nog bli klar till inlämningsdagen den 17:e. =P Kelterna är så paradoxala och alla böcker säger emot varandra på olika punkter, både historiskt och religiöst.

Jag är intresserad av kelterna, det är jag. Men jag nöjer mig med att sucka åt alla motsägelser istället för att analysera dem. Men nu måste jag ta ställning och jag måste erkänna att jag säkert tillhör den del av befolkningen som glorifierar dem aningen. Jag tror dock inte att de var ett civiliserat folk med druiderna i ledningen som ett naturälskande filosofprästerskap, men jag tycker om myterna runt kelternas levnadssätt och deras stolthet. Men you know... shit happens, nu ska jag spjälka sönder all information jag har.

Idag hålls Superfest-origins ute i Eckerö, men jag dyker nog inte upp. Jag måste arbeta och dessutom ska jag på Finntroll på lördag och vill inte vara helt borta då. Sry, folks!

Jag har mycket att tänka på, många datum och deadlines att hålla reda på och den här periodens lugna experimentkurser har nog gjort mig lite lat, så hoppeligen klarar jag av nästa period som nog består av helt vanligt, hederligt skolarbete och pluggande, kanske bra med lite ombyte.

Nu ska jag sitta och skriva lite om kelterna i mitt häfte innan psykologin börjar. Jag ska tillbringa helgen till största delen hos pappa och skriva om kelterna på laptopen. Suck, kanske han kan hjälpa mig lite med att väva in de religiösa aspekten i drösen av kulturklossar som jag skrivit hittills, men jag kan försvara mig med att kelternas kultur är ganska viktig att förstå för att förstå deras religion.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment