Sunday, July 10, 2011

Biljettförsäljarn's logg, vecka 27, dag 7. Asiatiska draman.

Asiatiska draman... Hur skulle jag klara mig utan dem? Den här veckan har följande draman ruskat liv i mig på morgonen, hållit mig ockuperad om dagarna och uppe om kvällarna.

Coffe Prince, Koreanskt drama


Aaah, var ska man börja... Definitivt inget teen-drama, men den är verkligen underbar! Känslan man får när man ser på det här dramat är verkligen något extra. Som jag sa om "Goong" så är Yoon Eun Hye otroligt bra skådespelerska!

It Started With a Kiss, Taiwanesiskt drama


Aaaah, Ariel Lin kan spela både oattraktiv och attraktiv! =D Hennes karaktär Yuan Xiang Qin är både dum och ska föreställa oattraktiv och Ariel klarar verkligen av att porträttera det! =) Den här har mera känsla än den koreanska versionen och är mer realistisk än den japanska. Den här serien är inte helt igenom romans och gullegull, det finns underliggande där eftersom Xiang Qin verkligen älskar Jiang Zhi Shu, men det utvecklas inte förrän närmare slutet på serien. =)

Mars, Taiwanesiskt drama


Ett av mina absoluta favoritdraman!! Det enda helt seriösa dramat jag sett på, men ändå så älskar jag det över alla andra! Lead skådespelarna har haft ett riktigt förhållande, vilket märks, deras kemi är otrolig! Inte bara det så är musiken otroligt vacker, karaktärerna är bra utstuderade och handlingen känns aldrig onödig. Den är sevärd till tusen!

Pax et Bonum
Erin <3

3 comments:

  1. ÅH, Mars har jag läst mangan rätt nyligen! :D
    Tror jag ska spana in dramat också...

    ReplyDelete
  2. Var är det du har sett den btw? XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag ser på dramacrazy.net! =D Skitbra sida! Vill man se anime så är det animecrazy.net ;) Helt klart värt! =3

      Delete